U bent hier

HR voor de welzijns- en zorgsector: meertaligheid op de werkvloer

Groot personeelstekort en verloop: hoe gaan we om met deze nieuwe realiteit?

Sta jij voor de uitdaging om in het bruisende hart van Brussel nieuw talent aan te trekken en te behouden?

In een tijd waarin de juiste medewerkers vinden en behouden van essentieel belang is, voorzien wij je van de kennis en tools die je daarvoor nodig hebt als leidinggevende/HR-medewerker/teamcoördinator. Daarom organiseren we een workshop over meertaligheid op de werkvloer. Goede communicatie en verbinding zijn immers essentieel voor een positieve werksfeer, een vlotte workflow en vertrouwen in elkaar. Zo zullen je medewerkers meer geneigd zijn om te blijven.

Bekijk zeker ook de Workshop over verbindende communicatie op 14 maart.

Omgaan met meertaligheid op de werkvloer (8 februari, 9u - 12u30)

Hoe werk je met medewerkers die de Nederlandse taal nog aan het leren zijn? Hoe zet je een taalbeleid op voor deze taallerende medewerkers? Deze sessie bestaat uit 2 delen: 

1. Huis van het Nederlands - Vera Tylzanowski: Interactieve en informatieve vorming over hoe je een taalbeleid kan opzetten voor medewerkers die de Nederlandse taal nog aan het leren zijn

  • Mijn medewerkers willen lessen Nederlands volgen. Waar kan ik terecht?
  • Ik wil de medewerkers die Nederlands leren meer kansen geven om hun Nederlands te oefenen tijdens het werk. Hoe pak ik dat aan? 
  • Hoe weet ik welk niveau Nederlands iemand nodig heeft om een bepaalde job te kunnen uitoefenen?

2. Good practices rond het werken met taallerende medewerkers

  • De Overmolen - Iris Maas:‘Werken met doelgroep-medewerkers en vrijwilligers betekent hen sleutels in handen geven om steeds beter te worden in wat ze kunnen betekenen op de werkvloer en in onze maatschappij’
  • SAAMO – Angela van de Wiel:'Wij voorzien een zeer pragmatische aanpak voor onze medewerkers die het Nederlands nog niet zo goed beheersen, met openheid voor interne communicatie in meerdere talen’

Praktisch

Voor wie? Iedereen die in een welzijns- en zorgorganisatie betrokken is bij personeelsbeleid (directies, HR-medewerkers, leidinggevenden). Er is geen voorkennis nodig.

Waar? Amazonehuis, Middaglijnstraat 10, 1210 Brussel

Wanneer ? 8 februari van 9u tot 12u30

Prijs? €25

Inschrijven

Contact

Kris Gysen: kris.gysen@kenniscentrumwwz.be - 0476 22 71 65

 

 

 

Adres 

Amazonehuis, Zaal Rosa Parks, Middaglijnstraat 10, 1210 Brussel

Datum 
donderdag, 8 februari, 2024 - 09:00 tot 12:30
Prijs 
€25
Lees ook 

6 keer aan de slag met het HR-beleid van je organisatie

Agenda

Met het project Op niveau: werken in welzijn en zorg in Brussel willen we de welzijnssector mee op de kaart zetten en zijn plaats laten innemen in het...

Kennis
Welzijn
Wonen
Zorg

We geven 10 tips om je vacature en jezelf als werkgever aantrekkelijker te maken. Want ook jij als werkgever moet “solliciteren”!

Welzijn

Tijdens onze kick-off van de kennisateliers hadden we het over jongere op de arbeidsmarkt en over Actiris.

Welzijn
Agenda 
Vacatures